The Hawks – Wassenaar 13 -3


Categories :

We zijn weer opgedroogd.

(JK) De heren hebben een week de tijd gehad om op te drogen na de kletsnatte wedstrijd van verleden week. Gelukkig was het Dordtse weer een stuk beter met een zonnetje en een beetje wind. De wedstrijd tegen de hekkensluiter van de competitie heeft altijd een gevaar in zich. Er komt namelijk altijd een moment dat ze hun eerste punten gaan pakken. Nu waren onze heren erop voorbereid en gebrand op een goed resultaat. Echter de bezoekers gingen gelijk goed van start, 3 honkslagen en 1 punt in de eerste inning.

Tijd om een goede reactie te geven, dat gebeurde met base on balls, een gestolen honk, een honkslag, een fly out midveld, een hit by pitch, nog een gestolen honk met een veldfoutje van de catcher en een fly out rechtsveld. Gevolg, een 3-1 voorsprong. Vervolgens begon het tijdrekken van Wassenaar, waar de scheidsrechters redelijk korte metten mee maakten. De volgende 5 innings bleven de bezoekers zonder score op het werpen van Hugo en Jeroen. Onze heren bleven rustig puntjes scoren in bijna iedere inning, 1 in de tweede, geen in de derde, maar 5 in de vierde en 3 in de vijfde en 1 in de zesde. Begin zevende deed Wassenaar nog iets terug door 2 puntjes te sprokkelen op het werpen van Danny. Met drie honken bezet en twee uit volgt een bijzonder eind van de wedstrijd. Danny maakt een pick off op het eerste honk waarbij de loper veel te laat terug is. Derde nul en einde wedstrijd. Bijzonder waren twee homeruns, één in de park en één over de hekken.

 Komende zondag spelen onze heren weer thuis en dan tegen de buren uit Zwijndrecht. Deze wedstrijd is altijd speciaal en beloofd het nodige spektakel. We zien u graag in groten getale om onze mannen aan te moedigen. De wedstrijd start om 14.00 uur.