The Hawks 1 vs Navimodal Zwijndrecht 1 11-10


Categories :

Hoe je na een verloren wedstrijd toch 2 punten pakt.

(JK) Donderdagavond was de herhaling van wat afgelopen zondag had moeten gebeuren. Aan het eind van de 1e helft van de 5einning, maakte een stortbui verder spelen onmogelijk. Stand op dat moment 7-5 voor de bezoekers uit Zwijndrecht. De zeven punten werden overigens in die eerste helft van de 5einning gescoord. Nu schrijven de reglementen voor dat we dan volledig opnieuw beginnen. Zogezegd, zo gedaan. De bezoekers hadden hun huiswerkwerk goed gedaan want op de opnieuw startende werper van the Hawks volgde direct 2 honkslagen waaruit ook twee punten werden gescoord. Onze mannen pakten in de gelijkmakende slagbeurt een puntje terug.

In de tweede inning werd het gaatje gedicht. Wat een gelijke stand opleverde bij een wissel op de heuvel aan Hawks zijde. De startende werper Freek werd vervangen door Jeroen die in zijn optreden van twee innings, twee punten tegen kreeg. The Hawks scoorde in die twee innings ook tweemaal, waardoor we na vier innings nog steeds een evenwicht hadden. Tijd voor werper nummer drie, Danny. In zijn optreden wat 2 2/3 inning duurde kreeg hij vier punten tegen waarbij de fouten aan Hawks zijde daar behoorlijk debet aan waren.  In de innings vijf en zes, viel de aanval van het thuisteam volledig stil oftewel geen enkele runsupport voor de werper. Eigenlijk kan je hier zegen dat de bezoekers hun zaakjes prima op orde hadden.

Conclusie, het venijn moet in de staart zitten. NavimodalZwijndrecht bleek rustig door te kunnen bouwen aan de voorsprong en met inmiddels Hugo op de heuvel scoorde ze er in zijn optreden nog drie punten bij. Alleen de negende was een drie op, drie af voor Hugo. Hiermee leek de schade nog beperkt, maar de wedstrijd was er zeker niet naar dat de achterstand van twee punten in de laatste gelijkmakende slagbeurt goedgemaakt ging worden.

We begonnen met een honkslag van Dane, een vier wijd voor Pol, waarna de eerste nul viel door een drie slag. Mika antwoorde met een tweehonkslag waardoor de achterstand nog maar 1 puntje was. Wijnand kreeg vervolgens een vrijgeleide naar honk 1 waardoor de honken volliepen. Alle mogelijkheden voor de bezoekers om er via een dubbelspel uit te komen. Echter, hun werper miste controle en een geraakt werper liet het gelijkmakende punt over de thuisplaat komen. De volgende slag sloeg de bal niet verder dan het binnenveld en de nul op thuis voorkwam de voorsprong en einde wedstrijd. Nog steeds 3 honken bezet maar nu met twee uit. Dan gebeurt iets dat niemand veerwacht. De werper raakt opnieuw de slagman waardoor de loper van drie naar thuis kan en het winnende punt over de thuisplaat brengt. Vriend en vijand is het erover eens dat Hawks deze wedstrijd niet gewonnen heeft maar Navimodal Zwijndrecht hem (onterecht) verloren heeft. Maar een oud honkbal gezegde zegt: It ain’tover until the fat lady sings…… 

Op naar Schiedam (start wedstrijd 14.00 uur), dat in de stand om de bovenste plekken ook gewoon nog meedoet. Ze hebben net als Saints en Alphians hetzelfde aantal verliespunten als the Hawks. Deze competitie blijft ongemeen spannend en het blijkt maar weer eens dat iedereen van iedereen kan winnen. Hoe anders dan in de hoofdklasse waar Neptunus nog de 100% score heeft en de rest al achterop is.