The Hawks – Honk & Softbalvereniging In Memoriam – Betty Noorlander (erelid)

In Memoriam – Betty Noorlander (erelid)

Deze week bereikte ons het droeve bericht dat Betty Noorlander is overleden. Je kunt wel zeggen dat met haar overlijden een clubicoon is weggevallen. Zij maakte kennis met de club via haar (overleden) man, Rob Noorlander, die vanaf de oprichting in 1959 bij de vereniging was betrokken. Na enkele jaren werd besloten een damesafdeling op te richten en utoenkwam Betty in beeld. Samen met wat andere dames van spelers en wat vriendinnen namen ze ook bezit van de velden van The Hawks. Al snel kwamen de eerste successen en de damestak bloeide goed op. Uiteraard bracht e.e.a. het nodige werk met zich mee, maar daar draaide zij haar hand niet voor om. Toen de damesafdeling van de grond was, groeide Betty mee met de organisatie van The Hawks. De jeugdafdeling vroeg veel aandacht, het wedstrijdsecretariaat moest bemand worden, toernooien werden georganiseerd, jeugdkampen werden opgezet en op een gegeven moment was het bedrijventoernooi geboren. En bij dit alles was Betty nauw betrokken. Heel het gezin Noorlander speelde inmiddels bij The Hawks. Marc en Frank, haar beide zonen, zijn er opgegroeid samen met vele kinderen van andere spelers en speelsters. En zo werd de basis gelegd voor de familieclub die The Hawks vandaag de dag nog steeds is. Zij heeft door de jaren heen vele functies bekleed binnen het bestuur en allerlei commissies. Naarmate ze wat ouder werd, kwam ze wat minder bij The Hawks, maar haar hart heeft daar altijd gelegen. Enige jaren geleden werd zij, zeer terecht, tot erelid van de vereniging benoemd. Het zal U duidelijk zijn, dat een trouw en betrokken mede-grondlegger van onze   dierbare club, is heengegaan. We zullen Betty nooit vergeten.

Mede namens het bestuur,

Jacques Krutzen – Voorzitter